KHEIRÓN KÜLDETÉS

Pannon Versenyjátékok 2021/2022
#KOMMUNIKÁCIÓ #ÓKOR #VIDD HÍRÉT!

KHEIRÓN KÜLDETÉS

Pannon Versenyjátékok 2021/2022
#KOMMUNIKÁCIÓ #ÓKOR #VIDD HÍRÉT!

KHEIRÓN KÜLDETÉS

Pannon Versenyjátékok 2021/2022
#KOMMUNIKÁCIÓ #ÓKOR #VIDD HÍRÉT!


A hagyományokhoz híven, de új formában hirdet tanulmányi versenyt az ókori egyiptomi és görög–római kultúráról a Palladion Műhely.
Az 5–10. osztályos csapatoknak szóló pályázat változatos szövegekre, gazdag képanyagra, de leginkább a játék örömére épül: a diákok három online fordulóban (Egyiptom, Hellász, Róma) és egy pályamunka elkészítésében mérik össze tudásukat. A 2021/2022-es tanéven átívelő verseny fókuszában a kommunikáció, az antik kultúrák írásról és nyelvről alkotott képe áll.
A feladatsorok a verseny keretein kívül is szabadon felhasználhatók, a Kheirón Klub folyamatosan bővülő tartalmaival együtt.

Versenyben lévő csapatok

0
5–7. évfolyam
0
8–10. évfolyam

A versenyre a nevezés díjtalan.
Jelentkezési űrlap: ITT.
Jelentkezési határidő: 2021. október 15.
Elérhetőség: pecs.hyperion@gmail.com

A hagyományokhoz híven, de új formában hirdet tanulmányi versenyt az ókori egyiptomi és görög–római kultúráról a Palladion Műhely.
Az 5–10. osztályos csapatoknak szóló pályázat változatos szövegekre, gazdag képanyagra, de leginkább a játék örömére épül: a diákok három online fordulóban (Egyiptom, Hellász, Róma) és egy pályamunka elkészítésében mérik össze tudásukat. A 2021/2022-es tanéven átívelő verseny fókuszában a kommunikáció, az antik kultúrák írásról és nyelvről alkotott képe áll.
A feladatsorok a verseny keretein kívül is szabadon felhasználhatók, a Kheirón Klub folyamatosan bővülő tartalmaival együtt.

A versenyre a nevezés díjtalan.
Jelentkezési űrlap: ITT.
Jelentkezési határidő:
2021. október 15.

Elérhetőség: pecs.hyperion@gmail.com

Versenyben lévő csapatok

0
5–7. évfolyam
0
8–10. évfolyam

I. FORDULÓ

A Nílus-völgy írnokai
BELÉPÉS

II. FORDULÓ

III. FORDULÓ

Gyakori kérdések

Az oldalon közzétett anyag elsősorban a 2021-es Pannon Versenyjátékok keretében megrendezett Kheirón Küldetés résztvevőihez szól. De használhatják azok a diákok is, akik a versenytől függetlenül szeretnék játékos formában elmélyíteni az ókori világgal kapcsolatos tudásukat. Szól azokhoz a pedagógusokhoz és szülőkhöz is, akik a diákok munkáját segítik, illetve akik a tantermi vagy online oktatás gazdagításához keresnek színvonalas digitális tartalmakat.

A verseny a tanév során három online fordulóból áll, amelyet 2022 tavaszán egy kreatív pályamunka elkészítése követ. Minden forduló teljesítése közel ugyanannyi pontot ér. A versenyt a legmagasabb pontszámot elérő csapat nyeri meg.

Minden forduló két nagy részből áll.

Az első részt négy fejezet alkotja: az ezekben szereplő olvasmányok és interaktív feladatok játékos formában ismertetik meg a versenyzőket a forduló témájával. A feladatok megoldásában van kihívás, itt azonban még bátran lehet találgatni, ismételni, újrapróbálni, ellenőrizni: ezek a pontszámok csak visszajelzésként szolgálnak, és nem számítanak bele a forduló eredményébe.

A fordulót önálló linken megtalálható online feladatsor (Google form) zárja, amely a korábbi interaktív feladatok elvégzésével elsajátított ismeretek alapján oldható meg, némi kreativitással és logikával, illetve minimális internetes kereséssel. Az online feladatsor kitöltésével megszerzett pontszám adja meg az adott forduló eredményét. 

Mert szeretnénk megkönnyíteni az önálló munkát, ehhez pedig fontos a gyors visszajelzés. A válaszokban ráadásul újabb információkat, illetve a helyes megfejtést segítő tippeket is elrejtettünk, érdemes tehát minden lehetőségnél rákattintatni az ellenőrző gombra.

Semmilyenre. Bármilyen segédanyag használható, de nincs rá szükség, a forduló végén beküldendő feladatsor teljes egészében megoldható az első rész feladatainak alapján. 

A verseny mindhárom online fordulója gazdag segédanyagot ad a felkészüléshez. Kérjük, hogy vezessék a tanulók munkáját: segítsék őket a feladatok közötti eligazodásban és az online felületek kezelésében, de ne oldják meg helyettük a versenyt.

A feladatok egy részét teljes képernyőre lehet állítani. Ahol erre nincs lehetőség, ott a monitor nagyítófunkcióját érdemes használni (Ctrl +). 

Ha nem tölt be az oldal, vagy nem látszódnak a képek, érdemes frissíteni.

Technikai és tartalmi problémakkal kapcsolatban is szívesen segítünk a pecs.hyperion@gmail.com címen.

Versenynaptár

2021.10.01. péntek: az 1. forduló feladatainak közzététele

2021.10.15. péntek: jelentkezési határidő a Kheirón Küldetés versenykategóriára

2021.11.19.
 péntek: az 1. forduló feladatainak beküldési határideje,
a 2. forduló feladatainak közzététele

2022.01.07.
 péntek: a 2. forduló feladatainak beküldési határideje,
a 3. forduló közzététele 

2022.02.04.
 péntek: a 3. forduló feladatainak beküldési határideje,
a pályamű részletesebb tudnivalóinak közzététele

2022.02.25.
 péntek: a kreatív pályamű beküldési határideje

2022.03.25.
péntek: eredményhirdetés

© Palladion Műhely│AdatkezelésSütikImpresszum
Grafikus illusztrációk: www.freepik.com; www.canva.com