AZ ÓKORBÓL JÖTTEM, MESTERSÉGEM CÍMERE...
Az elkészült pályamunkák galériáját az oldal alján találjátok!
Kedves Versenyzők!
Az idei versenyen felTér/Képeztük az ókori Mediterraneum vidékét, Egyiptomtól Kis-Ázsián és Hellaszon át egészen Rómáig. Együtt utaztunk Amenemhattal a Nílus-völgyétől a Vörös-tengerig és Venamonnal Thébától Bübloszig, majd eljutottunk Hekataiosszal Milétoszból Karnakba, azután pedig Ovidiusszal tartottunk Rómából a Fekete-tenger partjáig.
Az ókorban (is) rengeteg oka lehetett annak, hogy valaki otthonát hátrahagyva új területek felé indult, ezekkel az utazókkal együtt pedig nyersanyagok, árucikkek, mesterségek, valamint sokféle tudás és vallási elképzelés is vándorútra kelt a Földközi-tenger medencéjében.
Ilyen vállalkozásoknak eredünk a nyomába, amikor a verseny online fordulóinak bejárása után ráfordulunk a pályamunka elkészítésére: a feladat egy-egy ókori karakter életre keltése lesz, akik vagy maguk indulnak útnak, vagy a portékáikat juttatják el távolabbi vidékekre.
A pályamunka két részből áll. Az egyik egy rövid videó elkészítése, amelyben a választott ókori karakter bőrébe bújva kell minél meggyőzőbben érvelnetek amellett, hogy miért éppen a ti személyetek és szaktudásotok a legmegfelelőbb az adott feladat megvalósítására. Emellett pedig meg kell alkotnotok „mesterségetek címerét” is.
Három szereplő közül választhattok, a pályaműben csak az egyikük bemutatását kérjük (a videóban természetesen a kollégák, rokonok, barátok is szerepet kaphatnak).
Ismerkedjetek meg
→ az egyiptomi Ízisz-papnővel,
→ az athéni olívatermelővel,
→ és a kis-ázsiai kőfaragóval,
akiket arra is „megkértünk”, hogy segítségképpen állítsanak össze nektek egy válogatást a kedvenc képeikből, valamint a Kheirón Klub számukra legérdekesebb tartalmaiból.
Mielőtt hozzáláttok a pályamunkához, feltétlenül olvassátok el a feladatokkal és a pontozással, valamint a beküldéssel kapcsolatos tudnivalókat!
1. ALEXANDRIÁBÓL JÖTTEM, MESTERSÉGEM CÍMERE
→ Isis istennő márványszobra (Múzeum a Pélion-hegyen)
→ Egyiptom a Níluson innen és túl (Kheirón Küldetés 2023/2024, 1. forduló 4. szakasz)
→ Isis útjai kifürkészhetők? (Kheirón Küldetés 2023/2024, 3. forduló 3. szakasz)
2. ATHÉNBÓL JÖTTEM, MESTERSÉGEM CÍMERE
→ Olívaszüretet ábrázoló athéni edény (Múzeum a Pélion-hegyen)
→ Az athéni föld ajándékai (Kheirón Küldetés 2023/2024. 2. forduló 3. szakasz)
→ Tengernyi harc (Kheirón Küldetés 2023/2024. 2. forduló 3. szakasz)
3. APHRODISIASBÓL JÖTTEM, MESTERSÉGEM CÍMERE
→ Római síroltár: szobrász munka közben (Múzeum a Pélion-hegyen)
→ Képzetekbeni utazás (Kheirón Küldetés 2023/2024, 3. forduló 3. szakasz)
→ Honnan nézed? (Kheirón Küldetés 2023/2024, 2. forduló 4. szakasz 3. feladat)
1. FELADAT
Készítsetek rövid videót, és ebben
A) az alexandriai Ízisz-papnő szerepében győzzétek meg a pompeii-i Isis-szentély vezetőjét, hogy vegyen fel az istennő papjai közé;
vagy
B) az athéni olívatermelő bőrébe bújva szólítsátok meg a Fekete-tenger partvidékén élőket, hogy egyedül tőle érdemes vásárolni;
vagy
C) az aphrodisiasi kőfaragómesterként nyerjétek el a római megrendelő bizalmát, hogy a ti szobrászműhelyetek készíthesse el a sírépítmény márványdíszítéseit.
TARTALMI ÉS TECHNIKAI KÖVETELMÉNYEK
♦ Adjatok nevet a karaktereteknek, és a fenti adatok alapján állítsátok össze élettörténetét, próbáljátok meg kigondolni, mi vezérli kívánt célja elérésében.
♦ A videóban öltsétek magatokra ennek a karakternek a szerepét: készíthettek hozzá jelmezt, használhattok jellegzetes tárgyakat és kellékeket.
♦ Meséljétek magatokról: 10–12 mondatban foglaljátok össze, kik vagytok, milyen pályát jártatok be eddig, hová akartok eljutni, mit szeretnétek megvalósítani, és mi tesz titeket a legalkalmasabbá arra, hogy a vágyott feladatot ellássátok.
♦ A szöveg mellett tehettek a videóba vágókép-jeleneteket is, amik például kollégáitok körében, hivatásotok gyakorlása közben mutatnak titeket, vagy értékes portékáitokat jelenítik meg. Ezekben a jelenetekben bármilyen kreatív technikát alkalmazhattok.
♦ A videó elkészítéséhez használhatjátok az Instagram, TikTok videószerkesztő- és vágófunkcióit, filtereit, hangeffektjeit is. Az itt elkészített videót nem kell közzétennetek, a letöltés gombbal le tudjátok menteni és elküldeni nekünk. Természetesen bármilyen más vágóprogrammal is dolgozhattok (ingyenesen letölthető és használható például a CapCut és a Filmora program).
♦ Csapatban a legjobb dolgozni: osszátok ki egymás között a feladatokat, és a videó végére tegyetek be egy képkockát a stáblista feltüntetésével!
♦ A videó hosszúsága 60–120 másodperc között legyen! (A túl rövid és a túl hosszú tartalomért egyaránt pontlevonás jár.)
♦ A videófile-t MP4 formátumban mentsétek el, mérete ne haladja meg a maximum 150 MB-ot.
········································································
2. FELADAT
Az általatok választott ókori karaktert egy „címeren” keresztül is mutassátok be: a pályművek kiállításakor ez fogja majd jelölni a munkátokat.
TARTALMI ÉS TECHNIKAI KÖVETELMÉNYEK
♦ Törekedjetek rá, hogy az ábrázolás az adott korszakhoz és foglalkozáshoz kapcsolódó elemekkel utaljon a választott személyre.
♦ Bármilyen kétdimenziós technikával dolgozhattok, de az alkotás mérete pontosan A6 (105 x 148 mm) legyen. (Nem írtuk el, tényleg kicsi!)
········································································
ÉRTÉKELÉSI SZEMPONTOK
A két feladatra összesen 80 pontot lehet kapni, a videóra 60, a címerre 20 pontot.
VIDEÓ
CÍMER
A kész videót és a lefotózott címert (csapatonként mindkettőből csak egyet!) töltsétek fel a Palladion Műhely Dropbox-tárhelyére az alábbi gomb megnyomásával.
!!! FONTOS!!!
Mindkét dokumentum elnevezésében (filenév) szerepeljen a CSAPATNEVETEK, hogy azonosítani tudjuk a munkátokat.
A file-ok csatolása után megjelenő Név (Your name), illetve Email-cím (Your email address) mezőkbe a felkészítő tanárotok nevét és email-címét írjátok be.
HOZZÁJÁRULÁS
A pályamű beküldésével hozzájárultok ahhoz, hogy a kész munkát a Palladion Műhely Egyesület a verseny végén a honlapján és közösségi médiás felületein, illetve a díjátadón és a pályaművekből rendezett kiállításon bemutassa.
Amennyiben nem szeretnétek, hogy a munkátok megjelenjen ezeken a felületeken vagy alkalmakon, kérjük ezt írásban jelezzétek nekünk a pecs.hyperion@gmail.com email-címen.
A címert (amelynek hátuljára szintén írjátok rá a neveteket!) postán is küldjétek el nekünk a megszokott címre:
Palladion Műhely
Budapest, 23. posta
Török utca 2.
Postafiók 65.
1277
A pályamű feltöltésének, illetve a postai küldemény feladásának határideje:
2024. március 1. péntek.
Ha betegség vagy más súlyos akadály miatt nem készültök el határidőre, írjatok nekünk!
Eredményhirdetés 2024. április 8-án hétfőn lesz.
Az ünnepélyes díjátadót idén Pécsett rendezzük meg május 11-én, majd a verseny során készült legjobb kreatív alkotásokat ismét a budapesti Kesztyűgyár Galériában mutatjuk be.
JÓ MUNKÁT KÍVÁNUNK!
© Palladion Műhely│Adatkezelés│Sütik│Impresszum
Grafikus illusztrációk: www.freepik.com; www.canva.com