Tér/Kép

A Palladion Műhely a 2023/2024-es tanévben is meghirdeti az ókori egyiptomi és görög-római kultúrát népszerűsítő tanulmányi versenyét, a Kheirón Küldetést. Az 5–10. osztályos csapatoknak szóló pályázat változatos szövegekre, gazdag képanyagra, de leginkább a játék örömére épül: a diákok három online fordulóban (Egyiptom, Hellász, Róma) és egy pályamunka elkészítésében mérik össze tudásukat. Az idei verseny címe Tér/Kép: azt vizsgáljuk meg, hogyan látták, fedezték fel, írták le és ábrázolták az ókoriak a körülöttük lévő világot. Ókori és modern perspektívákon keresztül foglalkozunk az antik kultúrákkal egy-egy bevezető szöveg, valamint a témához kapcsolódó források és műtárgyak révén. A feladatsorok a verseny keretein kívül is szabadon felhasználhatók, a Kheirón Klub folyamatosan bővülő tartalmaival együtt.

A versenyre a nevezés díjtalan.
Regisztráció: ITT
Jelentkezési határidő: 2023. október 13.
További információ: pecs.hyperion@gmail.com

 

Induló csapatok száma

5–7. évfolyam
0
8–10. évfolyam
0


A 2023/2024-es Kheirón Küldetés a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával valósul meg.

A Palladion Műhely a 2023/2024-es tanévben is meghirdeti az ókori egyiptomi és görög-római kultúrát népszerűsítő tanulmányi versenyét, a Kheirón Küldetést. Az 5–10. osztályos csapatoknak szóló pályázat változatos szövegekre, gazdag képanyagra, de leginkább a játék örömére épül: a diákok három online fordulóban (Egyiptom, Hellász, Róma) és egy pályamunka elkészítésében mérik össze tudásukat. Az idei verseny címe Tér/Kép: azt vizsgáljuk meg, hogyan látták, fedezték fel, írták le és ábrázolták az ókoriak a körülöttük lévő világot. Ókori és modern perspektívákon keresztül foglalkozunk az antik kultúrákkal egy-egy bevezető szöveg, valamint a témához kapcsolódó források és műtárgyak révén. A feladatsorok a verseny keretein kívül is szabadon felhasználhatók, a Kheirón Klub folyamatosan bővülő tartalmaival együtt.

A versenyre a nevezés díjtalan.
Regisztráció: ITT
Jelentkezési határidő: 2023. 10. 13.
További információ: pecs.hyperion@gmail.com

A 2023/2024-es Kheirón Küldet és a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával valósul meg.

Induló csapatok száma

5–7. évfolyam
0
8–10. évfolyam
0
EGYIPTOM
BELÉPÉS
HELLÁSZ
BELÉPÉS

RÓMA

BELÉPÉS

Gyakori kérdések

Az oldalon közzétett anyag elsősorban a 2023-as Pannon Versenyjátékok keretében megrendezett Kheirón Küldetés résztvevőihez szól. De használhatják azok a diákok is, akik a versenytől függetlenül szeretnék játékos formában elmélyíteni az ókori világgal kapcsolatos tudásukat. Szól azokhoz a pedagógusokhoz és szülőkhöz is, akik a diákok munkáját segítik, illetve akik a tantermi vagy online oktatás gazdagításához keresnek színvonalas digitális tartalmakat.

A verseny a tanév során három online fordulóból áll, amelyet 2024 tavaszán egy kreatív pályamunka elkészítése követ. Minden forduló teljesítése ugyanannyi pontot ér. A versenyt a legmagasabb pontszámot elérő csapat nyeri meg.

Minden forduló két nagy részből áll.

Az első részt négy fejezet alkotja: az ezekben szereplő olvasmányok és interaktív feladatok játékos formában ismertetik meg a versenyzőket a forduló témájával. A feladatok megoldásában van kihívás, itt azonban még bátran lehet találgatni, ismételni, újrapróbálni, ellenőrizni: ezek a pontszámok csak visszajelzésként szolgálnak, és nem számítanak bele a forduló eredményébe.

A fordulót önálló linken megtalálható online feladatsor (Google form) zárja, amely a korábbi interaktív feladatok elvégzésével elsajátított ismeretek alapján oldható meg, némi kreativitással és logikával, illetve minimális internetes kereséssel. Az online feladatsor kitöltésével megszerzett pontszám adja meg az adott forduló eredményét. 

Mert szeretnénk megkönnyíteni az önálló munkát, ehhez pedig fontos a gyors visszajelzés. A válaszokban ráadásul újabb információkat, illetve a helyes megfejtést segítő tippeket is elrejtettünk, érdemes tehát minden lehetőségnél rákattintatni az ellenőrző gombra.

Semmilyenre. Bármilyen segédanyag használható, de nincs rá szükség, a forduló végén beküldendő feladatsor teljes egészében megoldható az első rész feladatainak alapján. 

A verseny mindhárom online fordulója gazdag segédanyagot ad a felkészüléshez. Kérjük, hogy vezessék a tanulók munkáját: segítsék őket a feladatok közötti eligazodásban és az online felületek kezelésében, de ne oldják meg helyettük a versenyt.

A feladatok egy részét teljes képernyőre lehet állítani. Ahol erre nincs lehetőség, ott a monitor nagyítófunkcióját érdemes használni (Ctrl +). 

Ha nem tölt be az oldal, vagy nem látszódnak a képek, érdemes frissíteni.

Ha egy iskolából két vagy több csapat ugyanabban a böngészőben, ugyanazzal a tanári email-címmel kezdi el kitölteni a feladatlapot, a rendszer nem érzékeli, hogy több különböző csapatról van szó, mindig a legfrissebb megoldást jeleníti meg és menti el. A csapatok csak akkor tudnak egymástól függetlenül dolgozni, ha más-más google-fiókot használnak az űrlap kitöltéséhez. A kitöltéshez bármilyen fiókot használhatnak, a csapatok azonosítása a csapatnév alapján történik. A tanári e-mail címet elég csak az űrlap e-mail rovatában megadni – erre azért van szükség, mert az értékelés után erre az e-mail címre fogjuk visszaküldeni a javított feladatlapot.

Technikai és tartalmi problémakkal kapcsolatban is szívesen segítünk a pecs.hyperion@gmail.com címen.

Versenynaptár

2023.10.06. péntek: az 1. forduló feladatainak közzététele

2023.10.13. péntek: jelentkezési határidő a Kheirón Küldetés versenykategóriára

2023.11.17.
 péntek: az 1. forduló feladatainak beküldési határideje,
a 2. forduló feladatainak közzététele

2023.12.15. péntek: a 2. forduló feladatainak beküldési határideje, a 3. forduló feladatainak közzététele

2024.01.26.
péntek: a 3. forduló feladatainak beküldési határideje, a pályamű részletesebb tudnivalóinak közzététele

2024.03.01.
 péntek: a kreatív pályamű beküldési határideje

2024.04.08. hétfő: eredményhirdetés

2024.05.11. ünnepélyes díjátadó és kiállítás

© Palladion Műhely│AdatkezelésSütikImpresszum
Grafikus illusztrációk: www.freepik.com; www.canva.com